Els Jacobs maakt gebruik van haar jarenlange ervaring binnen het vakgebied van debiteurenbeheer en incasso en deelt dat graag met iedereen. Zij heeft, deels samen met Raimond Honig, diverse boeken geschreven. Hun eerste gezamenlijke boek is het grootste succes en kent inmiddels al de 8e druk! Een musthave voor alle credit managers en incassomedewerkers!
Hieronder ziet u een overzicht van alle boeken.
Incasso, hoe praat ik mijn geld uit zijn zak?
Over resultaatgericht communiceren met debiteuren
In het boek ‘Incasso, hoe praat ik mijn geld uit zijn zak?’ bieden de auteurs een helder inzicht in hoe vorderingen snel, effectief en resultaatgericht kunnen worden geïncasseerd. Het boek geeft een goed totaalbeeld van het vakgebied en staat vol praktisch tips om slagvaardiger te kunnen incasseren.
Tevens komen in dit boek uitgebreid alle aspecten van communicatie met debiteuren aan bod, vanaf het moment van het aangaan van een overeenkomst tot en met het daadwerkelijk incasseren van de vorderingen. De nadruk in dit boek ligt op het verbeteren van de communicatie met debiteuren, maar ook de juridische aspecten van credit management. Daarnaast wordt uitgelegd op welke wijze het efficiënter uitvoeren van debiteurenbeheer met name kostenbesparend kan werken voor organisaties. Ook wordt specifiek ingegaan op de kracht van het onderhandelen, agressiebeheersing en conflicthantering.
Goed beslagen ten eis!
Over de mogelijkheden en onmogelijkheden bij het executie- en beslagrecht
In ‘Goed beslagen ten eis!’ geeft de auteur een helder inzicht in het executie- en beslagrecht. Er wordt aandacht besteed aan de opbouw van het Nederlandse rechtssysteem en het procesrecht wordt uitgebreid toegelicht.
Daarnaast wordt duidelijk toegelicht welke rechtspersonen er bestaan en welke aansprakelijkheden die afzonderlijke rechtspersonen hebben. Deze basis is van essentieel belang om op de juiste wijze een procedure te starten om vervolgens beslag te kunnen leggen. De verschillende beslagmogelijkheden worden uitgebreid onder de aandacht gebracht maar ook de mogelijke complicaties die tijdens de executie kunnen optreden worden uitgebreid besproken.
Net als de andere boeken van deze auteur kenmerkt ook dit boek zich door de duidelijke uitleg en schrijfstijl. De besproken onderwerpen worden verduidelijkt met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. ‘Goed beslagen ten eis!’ is een boek dat iedere creditmanager en alle medewerkers op advocatenkantoren, deurwaarderskantoren en incassokantoren als naslagwerk op hun bureau zouden moeten hebben.
Credit Management: een vak of een mythe?
Over het realiseren van meer rendement met dezelfde omzet, door het optimaliseren van geld-goederenstromen en het beperken van financiële risico’s.
In het boek ‘Credit Management, een vak of een mythe?’ geven de auteurs een helder inzicht in het brede vakgebied van credit management. Is credit management nu een echt vak of niet, is de hamvraag. Volgens de auteurs wel en zelfs meer dan dat. Het verschaft de mogelijkheid meer rendement te realiseren met dezelfde omzet en tevens draagt het zorg voor het beperken van financiële zakelijke risico’s. Credit management als vak en als tool wordt helder uiteengezet.
Naast de uitgebreide verwoording van de verschillende invalshoeken van credit management komen ook aspecten als het opstellen van een kredietbeleid, credit management in cijfers en de toekomst van credit management uitgebreid aan de orde.
Het eerste complete credit management boek in Nederland is een must voor iedere credit professional.
Bovenstaande boeken zijn via ons kantoor (info@berkeley-lawrence.nl) te bestellen. U kunt deze boeken gedeeltelijk inzien en tevens bestellen via www.cmibooks.nl , www.bol.com en www.managementboek.nl